Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Archive from Kwiecień, 2012
kwi 23, 2012 - Pod basenem    No Comments

Wstępniak

Ostatnie dwa miesiące roku szkolnego 2011/2012. Ostatnie 12 dni przed pierwszym egzaminem maturalnym dla tegorocznych absolwentów. Już nie tylko czuć wiosnę, lecz także coraz mocniej będziemy odczuwać letni, swobodny nastrój. W kwietniowym numerze Sikorskiego przeczytacie, co wspominają maturzyści z trzyletniego życia „pod basenem”, za co krytykowany jest Samorząd Uczniowski, a tym samym my wszyscy, jak przebiegł Dzień Przedsiębiorczości oraz jakie są szkolne plany na Dzień Otwarty.

Zapraszamy do krótkiej lektury.

kwi 23, 2012 - Pod basenem    No Comments

Co z naszym samorządem?

Na początku roku odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego. Gazetka „Sikorski” zdecydowała się na krótkie podsumowanie działalności przedstawicieli społeczności uczniowskiej.

Krytycznym okiem

Na przerwach słyszymy komunikaty ogłaszane przez radiowęzeł: „Na tej przerwie odbywa się zebranie Samorządu”. Zadajmy więc sobie pytanie, czy SU ogranicza się tylko do organizacji spotkań i pogaduszek, czy chce zmienić szkołę na lepszą. Jak udało nam się dowiedzieć, Samorząd zorganizował: Giełdę podręczników, Pasowanie klas pierwszych i Aukcję baniek. Jednak narzuca się pytanie, czy ustawienie się do wspólnego zdjęcia i ukłon podczas pasowania możemy nazwać organizacją? Członkowie SU przez organizację Aukcji baniek i Giełdy książek podtrzymali tylko coroczną tradycję. Czy nie stać nas na nowe inicjatywy?

Opinie i oceny

Spytaliśmy przewodniczącego naszej szkoły, co sądzi o pracy swojego zespołu, a także uczniów, czy są zadowoleni ze swojego wyboru.

Dominik Czochara:

„Pracę samorządu oceniam jako dobrą. Zaplanowaliśmy wprowadzenie numerków niepytanych i nam się to udało. Nasze starania dotyczące usprawnienia pracy szatni niestety nie mogą być zrealizowane. Jako przewodniczący staram zmienić szkołę na lepszą”.

Patrycja, kl. I:

„Nie mogę się wypowiedzieć o pracy samorządu, ponieważ jej nie zauważyłam. Fajnie byłoby, gdyby organizował on jakieś imprezy np. charytatywne”.

Tomek, kl. II:

„Powodem tego, że SU nie wprowadza żadnych zmian może być brak czasu. Chyba rozumiem jego członków, przecież wszyscy mamy dużo nauki”.

Zapytaliśmy także Panią dyrektor, jak układa jej się współpraca z samorządem:

Lucyna Goc:

„Wszyscy uczniowie naszej szkoły stanowią Samorząd Uczniowski, który reprezentowany jest przez zarząd wybrany na początku roku. Ma on jedynie koordynować pracę samorządu, występować w jego imieniu do dyrekcji i instytucji. Przykładem może być wystąpienie zarządu SU w sprawie numerków niepytanych, które zakończyło się pozytywnie dla uczniów. Samorząd organizował Aukcję baniek, w wyniku której zebrano 1910 zł – piękna akcja przynosząca wiele dobrego. Zarząd SU pracuje aktywnie, jak tylko pozwalają warunki, ale nie zaszkodziłoby, aby więcej uczniów angażowało się w pracę na rzecz szkoły. Zapraszam serdecznie”.

Każdy tworzy SU

Członkowie samorządu spotykają się z falą krytyki, ale oczywiście są osoby zadowolone z ich pracy. Jak powiedziała Pani dyrektor, „Samorząd tworzą wszyscy uczniowie”. Postarajmy się zmienić naszą szkołę na lepszą.

Sławomir Adamczyk

kwi 23, 2012 - Pod basenem    No Comments

Nowi Abiturienci

Już za chwilę w murach naszej szkoły zrobi się nas mniej. Będzie trochę smutniej. Trochę mniej tłoczno. Opuszczą nas dorośli już ludzie. Osoby, które będą musiały postawić kolejny krok. Zacząć nowy etap swojego życia. Nam udało się zdobyć kilka wypowiedzi maturzystów: ich wspomnień, historii, oceny szkoły.

Krzysiek:

„Jako tegoroczny maturzysta nie ukrywam, że będę tęsknił za szkołą, jestem z nią bardzo związany, tu jest mój drugi dom, a klasa jest jak moja druga rodzina. Najbardziej w szkole podoba mi się to, że jest dużo kółek zainteresowań, do których po części należę. Oprócz tego nasza szkoła ma to do siebie, że tutaj niczego nikt się nie boi. (No, może oprócz matmy ;D) Poza tym w szkole podobają mi się dziewczyny, których nie jest mało :) . Zarzutów nie mam żadnych. Po prostu nie ma takiej rzeczy. Chciałbym wspomnieć jeszcze dwie sytuacje, które zostaną w mojej pamięci długo, a które będę wiązał z tą szkołą. Najbardziej podobała mi się wpadka, jaką zaliczyłem na pasowaniu. W trakcie rapowania o nauczycielach niechcąco przekląłem. Raz mi się również zdarzyło powiedzieć do pani Edyty Chojnackiej ‘cześć’. Było mi strasznie wstyd”.

Karol:

„Jestem uczniem klasy maturalnej. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że gdybym drugi raz miał wybierać, wybrałbym tak samo, jak trzy lata temu. Poznałem tu wiele niezwykłych osób. Zarówno wśród rówieśników, jak i nauczycieli. Bardzo miło będę również wspominał panie i panów pracujących w szatni, którzy każdego ranka witali wszystkich serdecznym uśmiechem, oraz panie z sekretariatu, które zawsze służyły pomocą”.

Paulina:

„Szkołę będę wspominać bardzo dobrze. Pomimo tego, że czasem zdarzały się jakieś przykrości, zawsze wszystko wychodziło na plus. Zwłaszcza radiowęzeł”.

Daniel:

„Jako maturzysta mogę powiedzieć, że gdym drugi raz miał wybierać szkołę, na pewno przyszedłbym ‘pod basen’. Panuje tu bardzo przyjazna atmosfera, nie ma tzw. wyścigu szczurów o bycie najlepszym za wszelką cenę”.

Anna:

„W szkole najbardziej podobało mi się to, że nauczyciele oraz dyrekcja szkoły organizowali sporo konkursów oraz wyjść np. do kina, teatru różnego rodzaju instytucji. Z przyjemnością także słuchałam codziennej muzyki płynącej z głośników. Radiowęzeł dobrze się spisywał. Nie podobała mi się natomiast atmosfera, jaka towarzyszyła mi na przerwach, a dokładniej to, że duża część szkoły, szczególnie męska, zgrywa wielkich cwaniaków”.

Anna Parysz:

„Czy jestem zadowolona z pracy z maturzystami? Hmm… To jest tak, że zawsze pomiędzy nauczycielami i uczniami jest ‘konflikt’, bo każda ze stron ma inną wizję, w tym wypadku ‘współpracy’. Jednakże, największą zaletą konfliktu jest to, że jest TWÓRCZY. Jeśli chodzi o moje refleksję na temat pracy z niektórymi maturzystami, to mam wrażenie, że często najbardziej zainteresowaną osobą w sprawie matury był nauczyciel… ale nie chcę generalizować, bo zdarzały się wyjątki, którym dziękuję. Niestety, nie wszyscy zdawali sobie sprawę z tego, że matura wbrew potocznym opiniom, to NIE bzdura! W każdym razie, absolutnie wszystkim maturzystom życzę samych sukcesów, trafnych wyborów i samych pozytywnych ludzi na swojej dorosłej już drodze. Czy będzie mi brakowało maturzystów? Oczywiście, że tak!, dlaczego? bo każdy na swój sposób jest wyjątkowy i czegoś i mnie nauczył. A teraz trochę prywaty – najbardziej będzie mi brakowało mojej osobistej klasy wychowawczej III F LO, gdyż byli oni moim eksperymentem w tej szkole… najważniejsze, że UDANYM!

Rafał Brzozowski

kwi 23, 2012 - Pod basenem    No Comments

Tymczasem w szkole

Co było:

21 marca. Spartakiada szkół.
22 marca. Dzień Przedsiębiorczości.
24 marca. I Krok Bokserski.
27 marca. Spektakl „Zdążyć przed panem Bogiem” dla klas maturalnych.
29 marca. Spektakl „Pióro Mistrza Jana”. Wyjście do kina Ballada na sztukę Wrocławskiego Teatru Edukacji Artens.

 

Co będzie:

24 kwietnia. Szkolny konkurs historyczny pt. „Historia Polski – Polska Jagiellonów od 1370 do 1569 r.”
25 kwietnia, godz. 11.55 – 13.35, mała aula – wykład dla uczniów klas maturalnych, przygotowujący do egzaminu maturalnego z j. polskiego.
26 kwietnia, godz. 12.00 – I etap konkursu na najlepszego poliglotę w naszej szkole.
27 kwietnia, godz. 11.00 – uroczyste zakończenie roku szkolnego uczniów klas maturalnych.
27 kwietnia, godz. 10.00 – audycja nt. Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja.
30 kwietnia, godz. 8.30-13.00 – Dzień Otwarty Szkoły.
1-3 maja – przerwa majowa.
4-9 maja – egzaminy maturalne z języka polskiego i matematyki, wolne od zajęć lekcyjnych dla uczniów klas młodszych.

Opracowała:

Marta Widła

Strony:12»