Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
gru 7, 2016 - Pod basenem    No Comments

Co jeść jesienią i zimą

Jesienią oraz zimą jest mniejszy dostęp do owoców i warzyw niż wiosną czy latem.
Co zatem jeść, by wciąż wyglądać zgrabnie i czuć się zdrowo?
Owoce:
- mandarynki, pomarańcze czy grejpfruty- nie bez powodu kojarzą się nam ze Świętami Bożego Narodzenia, ich zapach przepełnia nasze domy w tym okresie. Sezon na nie rozpoczyna się w listopadzie i trwa do lutego. Zawierają dużo witaminy C.

-cytryna- w te zimne dni kto z nas nie marzy, by napić się ciepłej herbaty z cytryną? Sezon na cytryny twa od października do lutego.

- jabłka- każdy z nas prawdopodobnie zna smak soczystego, chrupiącego jabłka. Sezon na te owoce rozpoczyna się w połowie września, a kończy w marcu.

-kiwi- najsłodsze, najsoczystsze są właśnie w grudniu. Są doskonałym źródłem witaminy C.

-banany- występują one cały rok, jednak najsmaczniejsze ich odmiany występują od listopada do lutego. Zawierają witaminy między innymi C,PP, B1, B2.

-gruszki- Sezon na nie trwa od października, a kończy się w grudniu. Zawierają witaminy takie jak: A,B1, B2,B6.

-mango- Sezon rozpoczyna się w listopadzie i trwa do lutego bądź marca. Mango ma w sobie wiele witamin, m.in. A,C, E, PP.

Warzywa:

-buraki- Mają wiele kwasu foliowego, żelaza, potasu, wapnia i magnezu. Sok z buraków zapobiega anemii. Okres na nie trwa do końca roku.

-szpinak- zawiera witaminy takie jak: C, E, K, B1, B2, B6.

-dynia- sezon na nią trwa od września do marca. Popularne obecnie stały się zupy z dyni. To bogactwo witamin A, B1, B2, C.

-brokuły- są skarbnicą wielu minerałów i witamin. Dzieci ich nie cierpią, jednak warto je spożywać, ponieważ są bardzo zdrowe.

Zachęcamy do zdrowego odżywiania, spożywania wielu owoców i warzyw, a życie będzie piękniejsze!

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!