Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
lis 12, 2012 - Pod basenem    No Comments

Drugie śniadanie – ważny posiłek dnia

Drugie śniadanie – ważny posiłek dnia


„Drugie śniadanie to ważny posiłek w ciągu dnia” – tego właśnie uczyli nas nauczyciele, rodzice oraz dziadkowie od najmłodszych lat. Lecz
czy nam to pomaga w nauce? Czy te słowa znaczą coś dla uczniów? Czy traktujemy drugie śniadanie poważnie? …
No cóż, wrzesień się skończył, nauka w pełni, czas zacząć myśleć, co warto zjeść w szkole na drugie śniadanie. Przygotowanie tego posiłku
jest zmorą dużej grupy ludzi. Najczęściej jest to zwykła kanapka z serem lub wędliną, (która i tak zazwyczaj ląduje w koszu) lub coś
słodkiego kupione w szkolnym sklepiku, kafejce bądź automacie. Coraz większa grupa dzieci, tym bardziej młodzieży nie zdaje sobie sprawy, że
brak spożywania drugiego śniadania źle wpływa na ich zdrowie i naukę. Udowodniono, że osoby, które spożywają zdrowy posiłek w szkole, mają
lepsze stopnie, potrafią bardziej skupić się podczas zajęć, są mniej ospałe i rzadziej chorują.

Jest też inna grupa osób, które jedzą drugie śniadanie, jednak czy to, co spożywają koniecznie jest zdrowe? Otóż, w wielu przypadkach nie.
To, co jedzą zawiera duże ilości tłuszczy, co może prowadzić do nadwagi, chorób układu krążenia, a w najgorszych przypadkach do zawału
serca. Przecież nie chcemy tak skończyć. Zacznijmy jeść zdrowe rzeczy, które również zastąpią nam głód „czegoś słodkiego”. Do pudełka
śniadaniowego najlepiej włożyć różnego rodzaju owoce i warzywa, produkty , np. jogurty owocowe czy kefiry, są bardzo dobre a przy okazji
zdrowe. Możemy również zjeść orzechy i pestki, które zawierają potrzebne tłuszcze nienasycone. A jeśli chodzi o pieczywo to najlepszy jest
chleb pełnoziarnisty. Zamiast zwykłej kajzerki zabierzmy ze sobą grahamkę. Jeśli jednak zdecydujemy się na kanapkę, to najlepiej jest włożyć
do niej coś, co nas nasyci i zawiera pełnowartościowe białko. Może to być wędlina – najlepiej drobiowa – ser lub jajka. Nie zapominajmy o
czymś słodkim :) zamiast czekolady czy cukierków lepsze będą domowe ciasteczka, suszone owoce, np. figi, banany, orzeszki, musli, sezamki
itp. Do picia najlepsza jest woda niegazowana lub gazowana średnio mineralizowana. Jeśli jednak nie jesteśmy jej miłośnikami, można spakować
sok owocowy czy też warzywny, a najlepszy będzie domowy kompot :)

Ewelina Oleszek

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!