Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
paź 30, 2014 - Pod basenem    No Comments

Chodzę do szkoły, więc wiem co to dżungla

 Życie ucznia wcale nie jest takie proste, jak wydaje się z perspektywy czasu niektórym
dorosłym .To, że codziennie rano półprzytomny, niezależnie od warunków pogodowych,
dzielnie mknie przez szare, brudne, pozbawiające resztek optymizmu ulice, prosto do
świątyni oświaty, mimo iż jest święcie przekonany, że została ona wzniesiona po to, żeby
ogłupić młodych ludzi wypaczyć ich psychikę, zrobić wodę z mózgu, zmarnować najlepsze
lata życia i przekształcić „ziomków i laski” w kujonów, aby (kolokwialnie rzecz ujmując)
robili na państwo-to nic; robienie czegoś wbrew sobie jest irracjonalne, a irracjonalność
jest zabawna.

Słuszność teorii ewolucji Darwina- to jest przekleństwo każdego ucznia. Konieczność
podążania za stadem, żeby nie zostać stratowanym, walka o przetrwanie, nieustanna
rywalizacja o… wszystko- naprawdę męczy. Na przestrzeni wieków czynnik, od którego
zależał prestiż danej jednostki, był różny; począwszy od siły, poprzez odwagę, aż do
intelektu.

 

 Natomiast dziś w dobie konsumpcjonizmu miarą popularności człowieka jest
posiadanie, najlepiej tego, czego jeszcze nikt nie ma. Najnowsze modele telefonów,
smartfonów, tabletów, kolekcja wspomnień z wakacji, za które zapłaciło się krocie,
markowe ubrania to dla dzisiejszej młodzieży stanowi wartość. Uważajmy jednak, żeby w
pogoni za zdobywaniem nowych łupów, które zapewnią nam puste, chwilowe zainteresowanie
rówieśników, nie zapomnieć żyć. Zapatrzeni w technologiczne cuda, możemy się przeistoczyć
w Golluma, który został SAM., ze „swoim skarbem”.

Filozofia jest od zawsze mocną stroną uczniów, a więc może na etapie szkoły średniej
warto się zastanowić, co jest dla nas priorytetem „mieć czy być?” (ciekawostka dla
NIEKTÓRYCH, stanowiąca punkt wyjścia rozważań: pojęcia te nie są równoznaczne).

Got anything to say? Go ahead and leave a comment!